מולטיויטמין בתקופת ההריון וההנקה

תקופת ההריון מלווה במולטי דאגות? מולטיויטמין יעודי ודאגה אחת פחות

תקופת ההריון וההנקה מלווה בהתרגשות, לבטים, חששות ולא מעט סימני שאלה. זוהי ללא ספק תקופה בעל חשיבות אדירה, וככזאת יש להתייחס אליה: תזונה נכונה במהלך ההריון וההנקה הינה קריטית ומשפיעה ישירות על בריאות וההתפתחות, של האם ושל התינוק הצומח כאחד. היות ותקופה זו מלווה לעיתים בשינויי תאבון ובחילות, ישנה חשיבות להשלמה תזונתית של רכיבי המזון החיוניים לאם ולתינוק באמצעות מולטיויטמין יעודי.

הדרישות התזונתיות במהלך ההריון וההנקה:

בתקופת ההריון, גוף האישה עובר שינויים משמעותיים על מנת להבטיח תנאים אופטימליים לגדילת והתפתחות העובר. בכדי לענות על הדרישה התזונתית הגדלה, תזונה מאוזנת ומועשרת היא קריטית. יחד עם זאת, מאתגר מאוד לצפות לצרוך את כל רכיבי המזון החיוניים רק מהמזון ונטילת מולטיויטמין יעודי יכולה לבוא כפיתרון קל ונוח.

בין הרכיבים החיוניים במהלך ההריון:

חומצה פולית (ויטמין B9)- חיונית למניעת מומים בעובר הקשורים למערכת העצבים. מומלצת ע"י רשויות הבריאות לכל אישה בגיל הפוריות ובמהלך כל חודשי ההריון.

ברזל- בתקופת ההריון עולה הדרישה לברזל, זאת על מנת לתמוך בעלייה בנפח הדם ובהתפתחות התינוק. ברזל מסייע במניעת אנמיה ועייפות, ומאפשר הובלה תקינה של חמצן עבור האם והתינוק.

ויטמין C מסייע לספיגת הברזל ותומך בפעילות מערכת החיסון.

סידן- חיוני להתפתחות ובניית העצמות והשיניים של העובר. היות והעובר "משתמש" במאגרי הסידן של האם, מחסור בסידן אצלה עלול לגרום לה להידללות עצם וחולשת עצמות.

ויטמין D חשוב לספיגת הסידן ובריאות העצמות. תומך במערכת החיסון ומניעת סיבוכים שונים במהלך ההריון.

יוד- חיוני להתפתחות מערכת העצבים והמוח של העובר.

ויטמין A חשוב להתפתחות הראייה, מערכת החיסון ובריאות העור.

אבץ- תומך בהתפתחות והגדילה התקינה של התינוק וכן במערכת החיסון של האם.

ויטמין B12 חשוב להתפתחות מערכת העצבים של התינוק. חוסר בויטמין B12 יכול להתבטא בעייפות מוגברת אצל האם.

לסיכום, תזונה מאוזנת ומועשרת הינה קריטית בתקופת ההריון וההנקה וחיונית לבריאות האם והתינוק כאחד. מולטיויטמין יעודי לנשים הרות ומניקות מאפשר השלמה פשוטה ונוחה של כל הרכיבים התזונתיים החיוניים בתקופה חשובה זו.

Whatsapp