טיפה של שקט – על הדרכים הטבעיות לקצת שלווה

קצב החיים שלנו מאופיין בלחצים, חרדות ואי שקט כללי. למרות שלחץ (סטרס) הינו תגובה טבעית של הגוף הנועדה להגן עלינו במצבי חירום ומצוקה, הוא גם עלול להוביל למגוון סימפטומים לא רצויים, במיוחד כאשר נמשך לתקופה ארוכה ואינו מטופל.

ארגון הבריאות הבינלאומי בדק ומצא כי כ33% מהאנשים מדווחים על הרגשת לחץ ומתח קיצוניים באופן יומיומי, כ48% מדווחים על קשיי שינה כתוצאה מלחץ, 80% מהאנשים חווים לחץ במקום העבודה.

כמעט כל דבר עלול לגרום לנו לחוסר שקט ו"יציאה מאיזון". בין הגורמים השכיחים: מצב כלכלי, מצב בטחוני, עבודה, עניינים משפחתיים, מערכות יחסים, מגורים, אירועים חשובים, מבחנים וכמובן- בריאות.

לא רבים יודעים, אבל לחץ יכול להיות מלווה בתסמינים פיזים, קוגניטיבים, רגשיים והתנהגותיים. בין הנפוצים שבהם: כאבי ראש, שינויי מצב רוח, עצבנות, חוסר אנרגייה ועייפות, חוסר ריכוז, מתח בשרירים, בעיות עיכול וחוסר/ אבדן תיאבון.

יוצאים מהלחץ! כמה טיפים שיעזרו לנו להתמודד:

  • "הדברים שאתכם משמחים" – הקיפו עצמכם באנשים חיוביים, חברים, משפחה- כל מה ומי שגורם לכם להרגיש טוב. מצאו אילו חוויות משמחות אתכם והשתדלו לעשות אותן בתדירות גבוהה.
  • "תחשוב טוב, יהיה טוב!" מחשבות שליליות הן אחד הגורמים המובילים לסטרס, ובהרבה מהמקרים- לא בצדק. נסו לשנות גישה, להאמין בעצמכם ובמי שאתם. התייעצו באדם קרוב שישקף לכם את כל הטוב שבכם.
  • "אוכל לנשמה" – מעניין לדעת שדווקא המאכלים הנחשבים ל"מנחמים"כדוגמת ממתקים, גלידה, עוגות, מזון מעובד וקמח לבן, גורמים למעשה לתוצאה הפוכה. העדיפו תזונה העשירה בויטמינים כדוגמת פירות וירקות טריים, דגנים מלאים וחלבונים.
  • "מזמינים אתכם לזוז" רגילים לזוז רק מהספה למקרר או עם האצבעות על הנייד? אף פעם לא מאוחר להתחיל! פעילות גופנית מעודדת שחרור הורמונים התורמים לתחושת רוגע, משפרת את מצב הרוח ומסיחה את הדעת ממחשבות שליליות.
  • “Let it go” למדו את עצמכם לשחרר. נסו להסתכל על "חצי הכוס המלאה" ולנשום עמוק כשצריך. תרגול של שיטות הרפייה שונות כגון מדיטצייה, תרגילי נשימות, דמיון מודרך, יוגה ועיסויים שונים הוכח כתורם להרגעה ולהתמודדות עם משברים.
  • "מישהו מטפל בך"– צריכים עזרה? אל תתמודדו עם הקושי לבד! התייעצו עם רופא משפחה או פנו לייעוץ עם גורם מקצועי אחר כגון מטפל או פסיכולוג, אשר יסייע לכם להתמודד ולהתגבר.
  • התוסף שתופס – שילוב של תוספי תזונה איכותיים בתפריט עשוי לתמוך בשמירה על האיזון בחיי היומיום. בין צמחי המרפא שמוזכרים רבות בספרות המקצועית ניתן למצוא את הפסיפלורה, כשותנית, מליסה וסקוטלרייה. ויטמינים ומינרלים שמעורבים בתהליכים שקשורים למערכת העצבים וחשובים כהשלמה תזונתית הם ויטמיני B ומגנזיום.  
Whatsapp