הכל בסדר- עושים סדר בארון התרופות הביתי

רבים מאיתנו נוטלים תרופות או תוספי תזונה על בסיס יומיומי. גם אלו הניטלים במרשם רופא וגם אלו שלא, טומנים בחובם פוטנציאל לשיפור הבריאות מחד, אך מאידך עלולים להיות כרוכים בסיכונים, ולכן יש ליטול אותם בצורה חכמה ונכונה. בין אם מדובר בתרופות כרוניות או תוספי תזונה ובין אם באמצעי חבישה בחירום, אחת הדרכים שתסייע לנו בנטילה חכמה ונוחה היא השמירה על הסדר בארון התרופות הביתי- ארון מסודר יקל עלינו בהתמצאות היומיומית ויעזור לנו להפחית לחץ בעת הצורך.

כמה טיפים שיסייע בארגון ארון התרופות הביתי:

  • למפות ולזרוק- הצעד הראשון שיש לעשות בבואנו לעשות סדר בארון התרופות הוא לפרוס את כל מלאי הארון על משטח נקי. בצורה זו תוכלו לראות בבירור מה קיים, מה נכון להשאיר ומה לזרוק. לא בטוחים למה מיועד המוצר? בידקו ברשת או מול הרופא המטפל. אחד הנתונים הבולטים הרשומים על האריזה הוא תאריך התפוגה, המבטיח את יעילות המוצר ובטיחותו. במידה ותאריך התפוגה פג, זירקו את המוצר לפח, גם אם הוא "כמעט חדש וחבל", הבריאות שלכם יקרה יותר. לנוחיותכם, מרבית בתי המרקחת מחזיקים קופסאות להחזרת תרופות שאינן בשימוש או שתוקפן פג.
  • תיעוד- רשימה מסודרת של המלאי שהושאר בארון תסייע לכם במציאת המוצר הנכון בזמן הנכון. ניתן לחלק את הרשימה לפי קטגוריות, לדוגמא, משכחי כאבים, צינון ושפעת, אלרגיות, מערכת העיכול, עזרה ראשונה ועוד. ניתן למצוא מגירות מחולקות או חוצצים שיקלו עליכם את הארגון. אנשים אשר נוטלים מספר תרופות כרוניות ותוספי תזונה קבועים- מומלץ ליצור רשימה ולשמור בארנק- יש לעדכן את הרופא המטפל והרוקח בכל ביקור, בייחוד בעת רישום תרופה חדשה. לעיתים, שילובים שונים בין תרופות ואפילו בין תרופות ותוספים, עלולים ליצור אפקט שלילי.
  • אחסון באריזה מקורית- כאשר מתאפשר, שמרו את המוצרים באריזתם המקורית, המכילה מידע חשוב כמו מינון ותאריך תפוגה. שימרו גם את העלון לצרכן המצורף לתרופות- גם אם התרופה או התוסף כבר מוכרים לכם, חשוב להתעדכן לקרוא מדי פעם את ההנחיות בדבר שילובים, תופעות לוואי-אפשריות והנחיות נוספות.
  • תנאי איחסון נכונים- את מרבית התרופות מומלץ לאחסן במקום קריר, חשוך ויבש (בארון סגור, אשר אינו ממוקם מעל גוף חימום וגם לא באמבטיה, החשופה ללחות), אלא אם כן מצוין אחרת.
    טיפות מומלץ בדכ לאחסן בקירור, ולאחר הפתיחה הן ניתנות לשימוש כחודש מיום פתיחתן, כנל לגבי חלק מהאנטיביוטיקות בנוזל או משחה. חלק מהמוצרים בטבליות מגיעים עם צמר-גפן, הנועד לשמור מפני שבירת הטבליות בהובלה. לאחר הפתיחה הראשונית ניתן להשליכו לפח על מנת למנוע מהטבליות לספוח לחות. במידה וקיים שקיק סופח לחות, כדאי לשמור במיכל הטבליות עד לסיום השימוש.
  • ערכת עזרה ראשונה- ודאו כי בנוסף לתרופות ולתוספים הקבועים, יש לכם ערכת עזרה ראשונה נפרדת. הערכה צריכה להכיל עזרה ראשונה לטיפול בפצעים, חבישה, אביזרי חיתוך, מספריים וסרט דבק רפואי. שימו לב שגם לאביזרים אלו ישנו תאריך תפוגה.
  • בטיחות מעל לכל- ודאו כי ארון התרופות נמצא מחוץ להישג ידם של ילדים, השתמשו באמצעי בטיחות במידת הצורך. גם תוספי תזונה המיועדים לילדים מומלץ להרחיק ולתת בהשגחת מבוגר, על-מנת שלא ייטלו מינון עודף.
  • תחזוקה- אחת לתקופה בצעו מעבר על ארון התרופות הביתי, בידקו מלאים ותאריכי תפוגה. כך תבטיחו לעצמכם ארון מאורגן ומוכן לכל מצב בריאותי שהוא.
Whatsapp