על הישרדות חורפית, גם במקום העבודה

אז נכון שהחורף הישראלי לא ממש מאיים אבל זה לא מונע מוירוסים ומגוון מחלות חורף לבוא לביקור. הימים מתקצרים ומחשיך מוקדם, טמפרטורות יורדות והמשך עבודה שגרתית יכולה להיות משימה מאתגרת. כמה דרכים פשוטות שחשוב שתכירו כדי לשמור על שגרת עבודה פעילה ותקינה, גם במהלך עונות המעבר והחורף.

איוורור- חם ונעים לכם במשרד עם מזגן וחימום? תתפלאו, אבל גם החיידקים והוירוסים אוהבים טמפרטורות חמימות שמעודדות אותם לשגשג. מה לעשות? אפילו בימים הקרים והגשומים מומלץ לפתוח חלון לאוורור. מעבר לכך שהאוורור מוריד את כמות החיידקים והווירוסים בחדר, הוא גם תורם להעלאת אחוז החמצן בחדר ומונע תחושת עייפות ונמנום השכיחה בחדרים סגורים בחורף. עובדים ב"אופן ספייס"? היעזרו במבער ולתוכו טפטפו מספר טיפות אקליפטוס לימוני- אדי האקליפטוס, מחטאים, מטהרים ופותחים את דרכי הנשימה.

נקיון- שימרו על הגיינה אישית וסביבתית. וירוסים יכולים לשרוד על משטחים למשך שעות ואף ימים. אתם הרי לא באמת רוצים לדעת מה מצטבר לכם על הנייד, כפתורי העכבר והמקלדת וכמובן- על כוס הקפה. חשוב להקפיד על הגיינה וניקיון, של סביבת העבודה ושלכם באופן אישי. רחיצה תקופה של הידיים הינה דרך פשוטה אך יעילה במניעת התפשטות של גורמי מחלה במקום העבודה.

מזון למחשבה-  אוכלים במשרד? העדיפו מזונות עם ערך תזונתי גבוה. מרקים- מלבד העובדה כי המרק מחמם ותורם לתחושת שובע, צדקה סבתא כי זו אחת "התרופות " היעילות ביותר- המרק מכיל ויטמינים ומינראלים ומעודד גם ניקוי טבעי של דרכי הנשימה העליונות.

הרבו בשתייה- בחודשים הקרים קל לנו לשכוח את חשיבות השתייה והתייבשות עלולה להחליש את מערכת החיסון ולהשפיע על הבריאות הכללית. שימו את הקפה החזק בצד ופנו מקום במטבחון ללימון ודבש ולתה צמחים ללא קפאין. שתיית נוזלים מלחחת ותורמת לחיזוק ההגנה הטבעית של הגוף וליכולת שלו להיפטר בצורה טבעית ממזהמים למיניהם.

התלבשו בהתאם או- הכירו את שיטת הבצל-יוצאים מהמזגן המחמם שבמשרד אל הקור בחוץ? כדאי להתעטף בעוד שכבה חמה, אפילו אם מדובר רק ב"עוד דקה אני מגיע לרכב"… חשיפה לשינויי טמפרטורה קיצוניים, עלולה להחליש את מערכת החיסון ובכך לגרום לאדם להיות חשוף יותר למחלות. מומלץ לשמור על חום גוף מאוזן, גם כשמדובר על חום וגם על קור.

תוך כדי תנועה- יושבים במשרד וחולמים על הכירבולית בבית? מעדיפים לשלוח מייל מאשר להזיז את עצמכם מהתנור? זכרו כי פעילות ספורטיבית מתונה חשובה במיוחד בשמירה על הבריאות הכללית. צרו לכם הפסקות קצרות להתמתחות וחילוץ שרירים, העדיפו את המדרגות על המעלית והשתדלו להגיע פיזית לעמיתים לעבודה במקום לשלוח מייל או טלפון- גם הזדמנות לשאול מה שלומם וגם הרווחתם כמה צעדים על הדרך.

צאו מהלחץ- לפי ארגון הבריאות העולמי, כ80% מהאנשים מדווחים על סטרס במקום העבודה. עונת החורף, הימים הקצרים ומזג האוויר האפרורי לא מוסיפים לסטרס שקיים ממילא במקום העבודה. נסו לשלוט בסטרס, לקחת דברים בפרופורציה, לקחת הפסקות התרעננות ולנשום עמוק בסיטואציות מאתגרות. תקופות ממושכות של סטרס עלולות לפגוע בבריאות הכללית ולהוביל לסימפטומים לא רצויים.

מניעה- חיזוק ההגנה הטבעית היא ההגנה הטובה ביותר בתקופת החורף ועונות המעבר. איכלו תזונה מזינה ומגוונת, הרבו בשתייה והקפידו על שינה תקינה בלילה. תוספי תזונה הינם דרך פשוטה ונוחה להשלים חסרים תזונתיים. תוספים אשר מכילים פרופוליס, אכיניציאה, ויטמין C, אבץ וויטמין D מומלצים לנטילה במשך כל השנה ובתקופות הקרות במיוחד.

והכי חשוב- מקוררים, מנוזלים או סובלים מתחושה כללית לא טובה? מומלץ פשוט לקחת יום חופש ולהתפנק בבית מתחת לפוך. תתחשבו גם בעצמכם וגם בעמיתים שלכם לעבודה.

Whatsapp